Magdalena Żołędź
Media:
Rok urodzenia:
Związek z Opolem:
Wykształcenie artystyczne:
2017 - 2021 Międzywydziałowe Środowiskowe Studia Doktoranckie na Wydziale Sztuki Mediów, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
2017 - 2018 Wymiana naukowa w ramach studiów doktoranckich na Slade School of Fine Art University College London
2012 - 2015 fotografia, studia II stopnia, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
2011 - 2015 kulturoznawstwo, studia II stopnia, Uniwersytet Wrocławski
2008 - 2011 kulturoznawstwo, studia I stopnia, Uniwersytet Opolski
Doświadczenie zawodowe, w tym osiągnięcia z dziedziny sztuki, publikacje:
- 2020 - stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego – Kultura w sieci na projekt ŻYWA SZTUKA (www.zywasztuka.pl)
- 2017 - 2018 Wymiana naukowa w ramach studiów doktoranckich na Slade School of Fine Art University College London
- 2018 - Główna nagroda w Unseen TESLA Art Trail Award (z 280a)
- 2017 - Wygrana w Holy-Art TIFF Open+, Wrocław
- Prace w kolekcji ING DiBa
Charakter twórczości, w tym media, problematyka, tematyka prac:
Magdalena Żołędź w swoich poszukiwaniach koncentruje się na postfotografii.Tworzy fotografie, wideo, obiekty, teksty i książki. Eksperymentuje z ideą ewolucji obrazów cyfrowych, często odwołując się do posthumanizmu. Używa metody pisania tekstów science-fiction, aby odkrywać nowe zjawiska związane z wspóczesną ikonosferą. Między 2018 a 2019 prowadziła badania doktorskie na Slade School of Fine Art, University College London rezultatem czego powstał ONE Project (www.one-project.co.uk).
Członkini 280A, międzynarodowego kolektywu artystów i kuratorów z siedzibą w Wiedniu, których praktyka koncentruje się na sztuce współczesnej oraz postfotografii (www.280a.org). W 2020 wraz z Anitą Osuch założyła portal POSTFOTOGRAFIA.PL(postfotografia.pl)
Inspiracje, hobby, zainteresowania poza sztuką:
Filozofia (zwłaszcza dekonstrukcjonizm, fenomenologia oraz posthumanizm), myślenie, życie i obserwacja